«دیوید اسمیت» ۳۹ساله، یکی از اعضای تیم والیبال آمریکا، در المپیک پاریس، به ورزشکاری خاص در این دوره از مسابقات تبدیل شده. او با غلبه بر محدودیت جسمی و با وجود معلولیت ناشنوایی مادرزادی، در این دوره از مسابقات المپیک حضور دارد و تیمش را در رسیدن به پیروزی کمک می‌کند.

والیبال

همشهری آنلاین - سیدسروش طباطبایی‌پور: او که در ست سوم مسابقه گروهی تیمش در مقابل ژاپنی‌های سختکوش به‌عنوان یار تعویضی به میدان آمد، در این دوره از مسابقات المپیک، ورزشکاری است که با اراده، محدودیت جسمی‌اش را نادیده گرفته و به‌جای شرکت در پاراالمپیک امسال، حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را تجربه می‌کند. جالب است بدانید او در دو المپیک گذشته هم تیم والیبال مردان آمریکا را همراهی کرده است.

البته که والیبال، ورزشی است که ارتباط ورزشکاران در میدان مسابقه در آن اهمیت دارد؛ اما علاوه بر سختکوشی اسمیت، مربی و دیگر اعضای تیم والیبال مردان آمریکا هم با استفاده از زبان اشاره، با اسمیت ارتباط برقرار می‌کنند و کار تیمی را بدون کوچک‌ترین مشکلی، پیش می‌برند.

حضور اسمیت در این میدان جهانی به بسیاری از افراد با محدودیت‌های جسمی، امید می‌دهد و آنها را به حضور در آوردگاه‌های جهانی، تشویق می‌کند. بد نیست بدانید در ادوار گذشته هم ورزشکارانی بوده‌اند که محدودیت‌های جسمی خود را نادیده گرفته‌اند و به‌جای شرکت در مسابقات پاراالمپیک در مسابقات المپیک شرکت کرده‌اند.

یکی از این ستارگان، زهرا نعمتی از کشور عزیزمان، ایران است که در دوره قبل این مسابقات، هم در المپیک حضور داشت و هم پاراالمپیک توکیو را تجربه کرد و توانست سومین مدال طلای پاراالمپیک خود را در رشته تیراندازی با کمان در آن سال به‌دست آورد.

مبارزه برابر محدودیت! | ورزشکار آمریکایی چطور از یک معلولیت عبور کرده و در المپیک حاضر شده؟

کد خبر 872425

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha